Ruim twee jaar huurde ik een kamertje in de oude gevangenis aan de Gansstraat in Utrecht. Het boek met als werktitel De Hollandsche Lelie. Weekblad voor jonge dames rond 1900 waar ik al lang mee bezig was, moest eindelijk maar eens af. Inmiddels is dat tussen allerlei andere werkzaamheden door gelukt en ik heb het manuscript gisteren naar een uitgeverij gestuurd (fingers crossed!). Het was ook een geschikt moment om de kamer op te zeggen en weer leeg te ruimen. Hopelijk heeft de volgende bewoner het daar ook zo goed, het was heerlijk rustig werken achter de tralies.

Het boek gaat over allerlei onderwerpen die aan bod kwamen in het tijdschrift zoals literatuur, etiquette, gezondheid, mode en het huishouden én het idee is om de redactrices (beroemde schrijfsters in die tijd) weer in de spotlights te zetten, net als allerlei andere interessante vrouwen uit die periode.
Mochten er ontwikkelingen zijn, dan meld ik die hier uiteraard meteen. Intussen ga ik verder met het schrijven van blogposts en recensies.

Boekpublicatie manuscript