Op de site van Verkade staat: “Een Hollandser merk is er haast niet. We komen al meer dan 125 jaar bij je op de koffie en de thee. Dan genieten we samen met jou van een momentje echte Hollandse gezelligheid. Met de fijnste Fairtrade chocolade van Verkade en van de lekkerste koekjes van de wereld, in alle soorten en smaken. De vertrouwde smaken waar je vroeger al van genoot en telkens weer nieuwe smaken waar we u graag mee blijven verrassen. Onze koektrommels staan overal in Nederland in de kast of op tafel. Al drie keer werden we verkozen tot Merk van het Jaar. En iedereen kent onze meisjes, de Meisjes van Verkade. De meisjes die elke dag hun uiterste best doen om ervoor te zorgen dat ze altijd bij jou thuis mogen blijven komen. Dat beloven we.”
Er lijkt in die 125 jaar ook weinig veranderd in de communicatie van het bedrijf. In de jaargang 1899-1900 van De Hollandsche Lelie mag een enthousiaste tekstschrijver zich uitleven in een reeks advertenties die het merk op allerlei verschillende manieren aanprijzen. De beschuitjes zijn even lekker als koekjes, er wordt alleen zuivere onafgeroomde melk voor gebruikt en ze kunnen door kinderen uitstekend als ontbijt worden gegeten. Kortom, ze zijn ‘juist goed’. Ook Verkade’s Honing Ontbijtkoek is ‘eene delicatesse’. ‘De zuivere honingsmaak wekt den eetlust op, en doet naar meer verlangen. Zoudt ook gij niet eens een Verkade’s Honing Ontbijtkoek koopen voor 30 ct. om dit te probeeren?’